5.18.2005

misteri ftmsk

YG PERTAMA
ade satu bilik kat ftmsk tgkt 2. dulu en zaki zakaria duduk bilik nie. ade satu misteri kat sini. mengikut en yoda,bilik ini akan menyala lampu biliknya di waktu mlm. mula2 aku x percaya ,tp satu ari aku kene balik lewat lebih kurang 11.30 mlm. so aku lalu le bilik tu tiba2 aku nampak lampu bilik nie on. tp mmg takde lecturer kat situ. so sape yg on kan lampu bilik tu? kat kan abg ishak.. so sape........

YG KEDUA
mase diploma dulu ade le kwn aku pegi fakulti time tu tgh mlm, grup study. die nie bawa kete turun ke laluan ke parking lot tu.tp die x turun parking lot.die nak drive kluar balik tp tibe2 die nampak satu cahaya sgt terang kat depan kete die cam lampu spotlight.die pun drive terus kluar dan berenti seketika kat jln kluar tu.nak usha le kete mane yg kuang ajor tu. tapi sampai je depan jln tu cahaya tu ilang dgn tiba2. so cahaya ape tu..........

YG KETIGA
ade le kwn aku nie praktikal sama2 ngan aku. ade skali tu kitorg balik mlm. tp die nie sebelum tu pegi tandas buang ayor kate nye.tak tau le betoi ke tdk.jadi si mamat nie tiba2 balik ke bilik mcm ternampak antu pastu ajak balik umah padahal ade keje lagi. rupa2nye die diganggu satu bayangan dr dlm tandas di blok 2.bayangan tu mula2 nye melintas di kepalanye semasa dlm tandas,tp bile nak balik umah rase mcm diekori pulak. pastu besok nye die demam dan asyik bercakap merapu. salah satu ayatnye ialah die nak cepat2 kawin ngan sarah. pastu ckp nak mati lak..aku pun heran gak pasai ape die nie pelik sgt.....beberapa ari kemudian die pun citekan hal sebenar kpd aku dan mr k................tp yg sure korang berhati2 bile ke tandas di waktu mlm...di ftmsk

YG KEEMPAT
kwn aku sorang nie budak sarawak, lupa lak name nye. jd satu mlm tu die balik lewat gara2 dok sembang ngan awek die kat restoran kat pool tu. bile aje balik die nampak satu bebola api melintas atas kepala die.. terkejut gak die. tp die nie jenis berani so die buat x tau je...jd ape bende yg melintas tu.......aku x nak komen.

YG KELIMA
tak lama dulu kecoh gak dikalangan lecturer ade satu lembaga hitam berbadan besar menggangu bilik di tgkt 3. byk gak lecturer pompuan diganggu time mlm. itu sebab x byk lecturer pompuan berani stay sampai mlm kat ftmsk.tp Alhamdulillah,......akhirnya gangguan tu dpt dihentikan...sumber boleh dipercayai~lecturer le....so bile kat tgkt 3 tu jgn celupar sgt...

YG KEENAM
pada satu mlm ahad tu ade le sebuah kete tertinggal sebuah je kat tempat parking belakang kalau x salah aku le. jd pak guard nie kecut perut le nak check kete misteri tu. maklum le time tu tgh mlm.jd die call kawan die. mmg kete nie misteri pasal die bergoyang2 ngan sendirinye mcm kete tu bernyawa. jd sampai je kwn die,diorg pun dtg le dekat kete tu. terkejut bukan kepalang pak guard2 tu apabile terserempak ngan 2 ekoq jembalang tanah. tp diorg x lari kerna setelah disuluh2 rupa-rupanya ade pasangan melepaskan geram dlm kete tu. bukan le jembalang yg difikirkan sebelum nie. Itupun setelah dipanggil Ustaz Md Noor Mamat utk membacakan doa pendinding bagi memastikan kedua2 mempelai itu bukan jembalang. tapi yg pasti ade le jembalang dlm ati kedua-dua bengong tu utk bersantai di tempat gelap tu bersama iblis. jd diminte le kad metrik utk memastikan kedua2nye bukan jelmaan jembalang. Tapi yg pakcik konpem misteri tu salah seorg yg berjiwakan iblis tu budak network......jd misteri x? maka cerite2 misteri itu tdklah begitu misteri berbanding cerite ke5 nie kerana perangai manusai itu lebih hina lagi drp hantu yg kdg2 mengganggu. lagi bermisteri apabila mereka ini berpendidikan tinggi dan berpengetahuan. maka rating cerite ini amat menakutkan -5 bintang drp 5 bintang.malahan cerite ini bakal ditayangkan di festivel filem2 manusia berhatikan iblis.

jadikanlah cerite ini sebagai nasihat dan pengetahuan je. Sesungguhnye yg buruk itu dtgnye dr si penulis dan yg baik itu dtgnye dr ALLAH SWT............tiada YANG MAHA AGUNG SELAIN KEKUASAANNYA.........

0 Comments:

Post a Comment

<< Home