5.18.2005

kawanku ~zogun

aku nie dah takde idea nak tulis. Hari2 hidup aku cam tu aje. Jadi aku nak ambik keputusan nak cerite pasai zogun dr pandangan aku yg berkaca mata nie. Jadi pada zogun(bukan nama sebenar) jgn marah le. Zogun nie aku kenal die masa diploma dulu time sem 3 ke 4. Dulu yg aku tau die nie dulu pun playboy gak. Antara2 nama hebat player cs110 tu yg pertama skali adalah Pie le, 2nd tu si zogun le, pastu ade le name kutu2 lain termasuk le beh3242, shaq, nadd and d others. Zogun nie kire mase diploma dulu grup2 baik le. Kawan pun ngan si lanang. Lanang nie sekawan dgn lancang kuning. Aku dulu kire respek gak ngan mamat nie pasai die berjaya tackle si sara(bukan nama sebenar). Aku masa diploma dulu takde join mane2 kem atau puak. Bak kate org freelancer. Jadi zogun nie dulu aku x tau le die nie hebat sgt. Masa diploma x tau lak die ade belajo jurus2 tetakan ngan tumbukan tinju maut die. Bile aku mintak die masukkan aku praktikal skali ngan En. K tu,baru aku tau die ade hikmat tersembunyi. Tu yg die ajak aku join satu biznez. 3 bulan dpt rm3000. huih mase masuk tu mmg excited le. bile hujung bulan pertama tu ade gak aku rase nak tikam si zogun nie pasai ajak aku join sama.tapi x leh salahkan zogun,pasai zogun nie byk terdedah kpd open source. aku rase 4 bulan praktikal tu mcm aku duduk dlm hospital bahagia. tiba2 je leh rase risau,tiba leh gembire,tibe2 leh sedih. Aku rase belum ade makhluk asing yg pernah buat praktikal cam aku ngan zogun. kitorg ibarat membanting dgn tulang belakang. aku start keje kul 7.45 sampai 11.45 mlm. gaji rm0.00,mkn dan minum-tunggu air hujan atau minum air paip,mkn le kertas atau kabel rj45 yg rosak2 kat bilik yoda tu. Pernah gak ade kitorg nie bermlm kat fakulti ari minggu,pastu sorg makhluk pun x de,yg ade kete bcp aku ngan acu. Aku rase pak guard mesti syak nie kete jelmaan jin kat fakulti tu. Nak dibuat cite en yoda nie pun cite le satu kisah misteri kat fakulti kite...........tapi aku x leh cite melainkan ade permintaan drp pembaca blog aku. jd aku discover si zogun nie pandai ayat pompuan disamping berkemahiran menanam tebu di sekeliling mulut dan lidah. die punye knowledge in open source mmg marvelous le. tahap dewa cipan tanah. itu binatang kegemaran aku selain tapir. sejarah hari ni-friendster aku dicipta pada mase aku praktikal di bilik yoda sekitar jam 3.45 pagi bersama zogun. besoknye mate merah mcm org naik antu disamping badan berbau kemenyan gara2 x mandi lagi.gara2 mlm tu menuntut ilmu nak jadi halimunan. tapi byg gak ilmu kitorg dpt dgn en yoda dan mr k tu. mr k ngan ilmu biznez dan tipah tertipu,manakala yoda lak ilmu terapung di awangan. aku x leh terapung ttp zogun leh terapung sampai terhempuk kepala kat syiling.(tu yg sekarang zogun tu gile skit). aku leh terapung skit setelah abih 4 bulan tu tp terapung kat atas air je. last skali aku rase die nie lelaki yg setia le bukan takut bini tau. caring,manje,penyayang dan dot dot dot. otak ade skit biru campur kekuningan. itule serba sedikit ttg zogun.mungkin ade sambungan zogun cs225.itupun kalau aku rajin nak taip le.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home